Jak firma powinna przygotować skargę do rzecznika ubezpieczonych

Każdy przedsiębiorca, który ma udokumentowaną swoją sprawę ubezpieczeniową, powinien skorzystać z możliwości, jakie daje mu prawo do wniesienia skargi do rzecznika ubezpieczonych.

Publikacja: 20.02.2015 04:50

Jak firma powinna przygotować skargę do rzecznika ubezpieczonych

Foto: www.sxc.hu

Skargę do rzecznika prowadzący działalność gospodarczą może skierować w związku z  np. ubezpieczeniem komunikacyjnym, ubezpieczeniem mienia, odpowiedzialności cywilnej czy ubezpieczeniem kredytów. Podstawą do wniesienia skargi przez przedsiębiorcę może być nie tylko spór co do wysokości przyznanego mu odszkodowania lub świadczenia, ale także odmowa jego przyznania, opieszałość w prowadzeniu postępowania likwidacyjnego, czego rezultatem może być nieterminowe zaspokojenie roszczeń.

Niebagatelne znaczenie ma fakt, że postępowanie skargowe niejednokrotnie dotyczy wysokich kwot roszczenia. Fakt, że jest ono bezpłatne przy jednoczesnym prowadzeniu go przez podmiot profesjonalny, przemawia za tym, aby  w pełni korzystać z tego narzędzia danego  przedsiębiorcom przez ustawodawcę.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki