Aktualizacja: 17.11.2014 12:30 Publikacja: 17.11.2014 12:30
W trzech pierwszych kwartałach roku firmy kupiły 148,9 tys. samochodów, o blisko 23 proc. więcej niż w trzech kwartałach poprzedniego roku. Udział klientów instytucjonalnych w całości rynku samochodów osobowych przekroczył 60 proc., a mimo to branża uważa, że przedsiębiorcy nadal przedstawiają spory potencjał rynkowy. Wskazują, że sprzedaż nowych aut w Polsce jest kilkakrotnie niższa niż w Europy Zachodniej.
Dlaczego zatem firmy nie kupują więcej aut? Z badań przeprowadzonych przez Konfederację Lewiatan wśród małych i średnich przedsiębiorstw wynika, że właścicielom przeszkadza przede wszystkim niejasne, nieprzejrzyste prawo podatkowe. Wśród badanych 80 proc. uważa koszty pracy za zbyt wysokie, a 70 proc. przeszkadzają zbyt wysokie podatki. Połowa z podmiotów nie zwiększa zatrudnienia, ponieważ nie radzi sobie z obowiązkami i ryzykami wynikającymi z prawa pracy.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas