Przejęcie pracowników: umowa dla pozoru nic firmie nie da

Przejęcie pracowników tylko na papierze nie da korzyści podatkowych, ale może słono kosztować.

Publikacja: 23.11.2018 16:33

Przejęcie pracowników: umowa dla pozoru nic firmie nie da

Foto: 123RF

Ci, którzy uwierzyli, że „papierowe" przejęcie pracowników przez zewnętrzną firmę pozwoli na obniżenie kosztów, dziś za to płacą. Fiskus i Zakład Ubezpieczeń Społecznych skutecznie podważają skutki takich umów. Potwierdzają to kolejne wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego, który nie pozostawia złudzeń: outsourcing pracowników dla pozoru nie dawał prawa do odliczenia VAT.

Czytaj także: Przejęty pracownik może odejść

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025