Powołanie zespołu ds. badania okoliczności wypadku należy do „podmiotu finansującego funkcjonowanie jednostki ochrony przeciwpożarowej” – § 3 ust. 1 rozporządzenia z 24 grudnia 2003 r.

w sprawie przyznawania świadczeń odszkodowawczych strażakom jednostek ochrony przeciwpożarowej i członkom Ochotniczej Straży Pożarnej. Nie można zatem w przypadku straży ochotniczych wskazać w sposób jednoznaczny podmiotu, który jest odpowiedzialny za powołanie takiego zespołu.

Jednakże biorąc pod uwagę, że większość OSP funkcjonuje dzięki majątkowi komunalnego oraz uzyskiwanym od gmin dotacjom, to w takiej sytuacji właściwy będzie wójt (burmistrz, prezydent miasta).

Powołanie zespołu następuje w drodze zarządzenia, a jego skład określony został szczegółowo w § 3 ust. 3 rozporządzenia.

Podstawa prawna:

Reklama
Reklama

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=171949]rozporządzenie z 24 grudnia 2003 r. w sprawie przyznawania świadczeń odszkodowawczych strażakom jednostek ochrony przeciwpożarowej i członkom Ochotniczej Straży Pożarnej z tytułu uszczerbku na zdrowiu albo szkody w mieniu, a w przypadku ich śmierci przyznawania odszkodowań członkom ich rodzin (DzU z 2004 r. nr 1, poz. 6). [/link]