Reklama

Antybiznesowy charakter wymogu formy aktu notarialnego dla umów spółek kapitałowych na tle prawa Delaware

Jeżeli Polska chce odgrywać rolę centrum biznesowego Europy Środkowo-Wschodniej, ustawodawca powinien zaadaptować rozwiązania, które uproszczą zakładanie spółek handlowych, szczególnie dla zagranicznych przedsiębiorców.

Publikacja: 11.03.2021 13:27

Antybiznesowy charakter wymogu formy aktu notarialnego dla umów spółek kapitałowych na tle prawa Delaware

Foto: Adobe Stock

Operując wyłącznie w ramach danego systemu, łatwo jest przyjąć rozwiązania w nim zastosowane za aksjomat. Najprostszym sposobem, aby nabrać perspektywy na instytucje, z którymi ma się do czynienia „od zawsze", jest zestawienie ich z alternatywnymi rozwiązaniami. Na przykład osoba władająca językiem polskim, dopiero po zapoznaniu się z podstawami gramatyki języka angielskiego zda sobie sprawę, że odmiana rzeczownika przez przypadki nie jest elementem niezbędnym do funkcjonowania języka. I vice versa - osoba, która włada wyłącznie językiem angielskim, zapewne nie wyobraża sobie skutecznej komunikacji bez przedimków „the, a, an", podczas gdy nie występują one w wielu językach, w tym w naszej mowie rodzimej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama