Aktualizacja: 08.05.2017 22:03 Publikacja: 08.05.2017 19:26
Foto: Bloomberg
Propozycje zostały zaprezentowane w poniedziałek przez przewoźników i związkowców na posiedzeniu trójstronnego zespołu branżowego w Radzie Dialogu Społecznego.
Najdalej idąca propozycja NSZZ Solidarność zakłada wprowadzenie płacy minimalnej w wysokości co najmniej 5,5 tys. zł już od 1 lipca tego roku dla każdego kierowcy jeżdżącego w transporcie międzynarodowym. Oprócz tego miałby on otrzymywać za każdy dzień zagranicznej podróży od 45 do 50 euro tzw. dodatku kompensacyjnego, od którego przewoźnik nie musiałby opłacać składek na ubezpieczenia społeczne do ZUS. Po roku minimalne wynagrodzenie kierowców miałoby, zdaniem związkowców, wzrosnąć do 6,5 tys. zł, natomiast dzienny dodatek zmalałby do 35–40 euro. Docelowo od 1 lipca 2019 r. kierowcy mieliby zarabiać co najmniej 7,5 tys. zł minimalnej pensji miesięcznie i otrzymywać od 25 do 30 euro dziennie dodatku kompensacyjnego.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas