Aktualizacja: 01.09.2016 02:00 Publikacja: 01.09.2016 02:00
Robert Wechman, prawnik, Kancelaria Prawna Piszcz, Norek i Wspólnicy
Foto: materiały prasowe
Taki wniosek płynie z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) z 9 lipca 2015 r. (II OSK 625/15).
Radny gminy był zatrudniony w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (ZGKiM). Zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.) Zakład, chcąc zwolnić radnego, musiał wystąpić do rady gminy o zgodę na rozwiązanie stosunku pracy. Ze stosownym wnioskiem ZGKiM wystąpił do rady gminy dopiero wtedy, gdy dowiedział się, że zwolniony radny skierował pozew do sądu pracy o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne, tj. po upływie wielu dni od doręczenia wypowiedzenia. W marcu 2014 r. rada gminy podjęła uchwałę odmawiającą zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym. W uzasadnieniu do uchwały rada gminy wskazała, że ZGKiM nie dopełnił obowiązku uzyskania uprzedniej zgody rady gminy na rozwiązanie stosunku pracy z radnym. Rada gminy zwróciła również uwagę, że fakt wręczenia radnemu wypowiedzenia niecały miesiąc po zatrudnieniu wskazuje, że intencją ZGKiM było natychmiastowe zwolnienie pracownika.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas