Aktualizacja: 01.09.2016 02:00 Publikacja: 01.09.2016 02:00
Robert Wechman, prawnik, Kancelaria Prawna Piszcz, Norek i Wspólnicy
Foto: materiały prasowe
Taki wniosek płynie z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) z 9 lipca 2015 r. (II OSK 625/15).
Radny gminy był zatrudniony w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (ZGKiM). Zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.) Zakład, chcąc zwolnić radnego, musiał wystąpić do rady gminy o zgodę na rozwiązanie stosunku pracy. Ze stosownym wnioskiem ZGKiM wystąpił do rady gminy dopiero wtedy, gdy dowiedział się, że zwolniony radny skierował pozew do sądu pracy o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne, tj. po upływie wielu dni od doręczenia wypowiedzenia. W marcu 2014 r. rada gminy podjęła uchwałę odmawiającą zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym. W uzasadnieniu do uchwały rada gminy wskazała, że ZGKiM nie dopełnił obowiązku uzyskania uprzedniej zgody rady gminy na rozwiązanie stosunku pracy z radnym. Rada gminy zwróciła również uwagę, że fakt wręczenia radnemu wypowiedzenia niecały miesiąc po zatrudnieniu wskazuje, że intencją ZGKiM było natychmiastowe zwolnienie pracownika.
Zapowiadany na jesień drugi etap deregulacji ma przynieść więcej urzędowych „milczących zgód” i sprawniejszą wal...
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas