Dobra osobiste: Umieszczenie w sieci zdjęcia pracownika wymaga jego zgody

Wizerunek osób zatrudnionych w firmie, o czym pracodawcy często zapominają, jest prawnie chronionym dobrem osobistym. Jego wykorzystywanie podlega takim samym ograniczeniom, jak przy innych dobrach osobistych i danych osobowych.

Aktualizacja: 20.08.2016 12:01 Publikacja: 20.08.2016 08:46

Dobra osobiste: Umieszczenie w sieci zdjęcia pracownika wymaga jego zgody

Foto: AFP

Na rozpowszechnianie wizerunku pracownika np. przez umieszczenie na stronie internetowej firmy czy w folderach reklamowych, pracodawca powinien co do zasady uzyskać zgodę tej osoby. Jest to ogólna reguła wynikająca z art. 81 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 666), w myśl której rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.

Konieczna zgoda

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem