Dobra osobiste: Umieszczenie w sieci zdjęcia pracownika wymaga jego zgody

Wizerunek osób zatrudnionych w firmie, o czym pracodawcy często zapominają, jest prawnie chronionym dobrem osobistym. Jego wykorzystywanie podlega takim samym ograniczeniom, jak przy innych dobrach osobistych i danych osobowych.

Aktualizacja: 20.08.2016 12:01 Publikacja: 20.08.2016 08:46

Dobra osobiste: Umieszczenie w sieci zdjęcia pracownika wymaga jego zgody

Foto: AFP

Na rozpowszechnianie wizerunku pracownika np. przez umieszczenie na stronie internetowej firmy czy w folderach reklamowych, pracodawca powinien co do zasady uzyskać zgodę tej osoby. Jest to ogólna reguła wynikająca z art. 81 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 666), w myśl której rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.

Konieczna zgoda

Pozostało 89% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy