Regulamin płac również w małej firmie

Nie ma zakazu wprowadzania regulaminu wynagradzania w zakładzie zatrudniającym mniej niż 20 pracowników. Jednak ważne jest wtedy, jakie warunki w tym zakresie gwarantują etatowcom zawarte z nimi wcześniej umowy.

Publikacja: 17.05.2016 06:40

Regulamin płac również w małej firmie

Foto: 123RF

Prowadzę firmę i zatrudniam mniej niż 20 osób. W przedsiębiorstwie nie ma regulaminu wynagradzania. Ostatnio zaistniał między mną a pracownikami spór o dodatkowe wynagrodzenie, które według mnie im nie przysługuje. Czy aby wyjaśnić kwestię nabywania prawa do dodatkowych składników pensji, mogę wprowadzić regulamin wynagradzania, w którym ustaliłabym zasady nabywania wynagrodzenia? – pyta czytelniczka.

Na temat wprowadzenia regulaminu wynagradzania dla pracodawców zatrudniających poniżej 20 osób doktryna prawna nie ma jednolitego stanowiska. Wydaje się jednak, że unormowanie w kodeksie pracy nie zabrania wprowadzania regulaminu w małych firmach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki