Aktualizacja: 15.05.2016 13:09 Publikacja: 15.05.2016 07:00
Rz: Jakie najczęściej błędy popełniają pracodawcy, dyscyplinując pracowników?
Joanna Torbé: Pracodawcy są coraz bardziej świadomi praw swoich i tych, które muszą zagwarantować zatrudnionym. Pracownicy często nie dostrzegają, że przestrzeganie dyscypliny pracy należy do ich obowiązków, i to podstawowych. Pracodawca ma więc prawo ich dyscyplinować. Wbrew częstemu przekonaniu w zakładzie pracy nie musi być przyjaznej i miłej atmosfery. Przełożony ma prawo kierować do załogi uwagi dotyczące dyscypliny pracy, np. zbyt długiego korzystania z przerw śniadaniowych czy przebywania w palarni. Nie musi, a nawet nie powinien, wykazywać zainteresowania sprawami prywatnymi pracowników, więc oczekiwanie od pracodawcy współczucia czy szczególnego zainteresowania np. stanem zdrowia nie powinno stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek zarzutów wobec niego. Prywatnych spraw, nawet trudnych czy tragicznych, pracownik nie powinien przenosić na grunt służbowy. Są to kwestie pozaprawne. Pracodawca ma zatem prawo wymagać, aby zatrudnieni byli skupieni na swoich obowiązkach i pracowali jak najwydajniej, ma prawo oczekiwać perfekcji i egzekwować.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas