Organizacja czasu pracy nie musi być w umowie o pracę

Sposób organizacji czasu pracy nie należy do istotnych elementów stosunku pracy i nie musi być ustalony w umowie o pracę. Konsekwentnie zmiana organizacji czasu pracy nie wymaga wypowiedzenia zmieniającego. Nie jest ono wymagane nawet wówczas, gdy ta zmiana wiąże się z obniżką pensji pracownika (np. w związku z pozbawieniem go prawa do dodatku z tytułu pracy w określonym systemie czasu pracy).

Publikacja: 27.10.2015 03:00

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 21 marca 2014 r. (II PK 174/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama