Reklama
Rozwiń
Reklama

Regulamin wynagradzania a wspólne stanowisko związków i pracodawcy

Regulamin wynagradzania wydany przez pracodawcę bez uzgodnienia z żadnym ze związków zawodowych działających w firmie jest ważny. To wyrok jednego z sądów pracy, ale taka interpretacja nie wynika wprost z prawa.

Publikacja: 17.09.2015 03:00

Regulamin wynagradzania a wspólne stanowisko związków i pracodawcy

Foto: www.sxc.hu

Wykładnia niektórych przepisów, szczególnie tych często stosowanych, bywa automatyczna i na tyle bezrefleksyjna, że po jakimś czasie, najczęściej przy rozwiązywaniu szczegółowego problemu, odkrywamy w nich znaczenia, których poprzednio nawet się nie domyślaliśmy. Mają z tym do czynienia radcowie prawni i adwokaci, którzy podejmują próby interpretacyjne w interesie klientów.

Niech za przykład posłuży ust. 5 art. 30 ustawy z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 167, dalej: ustawa o zz). Normuje on zasady współdziałania pracodawcy ze stroną związkową, gdy u pracodawcy działa więcej niż jedna organizacja. Zacytujmy go dla porządku:

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Sukcesja bez mitów. Jak firmy rodzinne mogą przetrwać pokolenia
Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama