Aktualizacja: 03.09.2015 02:00 Publikacja: 03.09.2015 02:00
Zygmunt Łobejko, specjalista do spraw emerytalnych, były pracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej mp
Foto: materiały prasowe
Pracownica niebawem ukończy powszechny wiek emerytalny i zamierza złożyć wniosek o emeryturę. W związku z tym rozpoczęła kompletowanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia prawa do tego świadczenia oraz jego wysokości. Okazało się, że jej dawny zakład, w którym uzyskiwała wysokie zarobki, został zlikwidowany. Jak ma znaleźć były zakład?
Poszukiwanie zlikwidowanego zakładu należy rozpocząć od ustalenia jego dokładnej nazwy i adresu, pod którym ostatnio miał siedzibę. Pomogą w tym zachowane dokumenty, np. wszelkie pisma, notatki, wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej itp. Jeżeli zakład już nie istnieje, o informację o tym, kto był likwidatorem, należy się zwrócić do właściwego terytorialnie oddziału Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przy sądzie rejonowym. W KRS można uzyskać nazwisko syndyka/likwidatora, który w trakcie likwidacji spółki powinien zadbać o dokumentację osobową i płacową jej załogi. Następnie należy ustalić, do którego archiwum przekazano dokumentację osobową i płacową tego zakładu.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas