Aktualizacja: 03.09.2015 02:00 Publikacja: 03.09.2015 02:00
Zygmunt Łobejko, specjalista do spraw emerytalnych, były pracownik Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej mp
Foto: materiały prasowe
Pracownica niebawem ukończy powszechny wiek emerytalny i zamierza złożyć wniosek o emeryturę. W związku z tym rozpoczęła kompletowanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia prawa do tego świadczenia oraz jego wysokości. Okazało się, że jej dawny zakład, w którym uzyskiwała wysokie zarobki, został zlikwidowany. Jak ma znaleźć były zakład?
Poszukiwanie zlikwidowanego zakładu należy rozpocząć od ustalenia jego dokładnej nazwy i adresu, pod którym ostatnio miał siedzibę. Pomogą w tym zachowane dokumenty, np. wszelkie pisma, notatki, wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej itp. Jeżeli zakład już nie istnieje, o informację o tym, kto był likwidatorem, należy się zwrócić do właściwego terytorialnie oddziału Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przy sądzie rejonowym. W KRS można uzyskać nazwisko syndyka/likwidatora, który w trakcie likwidacji spółki powinien zadbać o dokumentację osobową i płacową jej załogi. Następnie należy ustalić, do którego archiwum przekazano dokumentację osobową i płacową tego zakładu.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas