Reklama

Przedsiębiorca może się odwołać od wyroku

Jeśli zapadnie niekorzystny dla firmy wyrok przed sądem I instancji, nie wszystko jest jeszcze stracone.

Publikacja: 17.06.2015 03:00

Foto: 123RF

Każde postępowanie w naszym systemie musi być co najmniej dwuinstancyjne, czyli sprawa przedsiębiorcy może być rozpatrzona jeszcze raz przez kolejny sąd. Trzeba jednak pamiętać o pewnych regułach.

Apelację składa się do sądu wyższej instancji nad sądem, który wydał wyrok, ale za jego pośrednictwem. Czyli, gdy wyrok został wydany przez sąd rejonowy, przedsiębiorca kieruje apelację do sądu okręgowego, ale wysyła do rejonowego. Po ogłoszeniu wyroku przedsiębiorca ma tydzień na złożenie wniosku o jego pisemne uzasadnienie. Następnie czeka, aż sąd przyśle wyrok z uzasadnieniem (średnio kilka–kilkanaście tygodni). Od momentu odbioru przesyłki przedsiębiorca ma dwa tygodnie na wysłanie apelacji. Musi jednak pamiętać o uiszczeniu opłaty od apelacji, chyba że jest zwolniony od kosztów sądowych.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama