Kiedy nie ma obowiązku wydania regulaminu wynagradzania

Rozmowa | dr Patrycja Zawirska, radca prawny, kieruje departamentem prawa pracy w K&L Gates

Aktualizacja: 11.06.2015 09:59 Publikacja: 11.06.2015 03:00

Kiedy nie ma obowiązku wydania regulaminu wynagradzania

Foto: www.sxc.hu

Rz: Kiedy obowiązkowo trzeba ustalić warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania?

Aby powstał obowiązek wydania regulaminu wynagradzania, konieczne jest spełnienie dwóch warunków. Po pierwsze, pracodawca musi zatrudniać co najmniej 20 pracowników. Po drugie, pracownicy ci nie są objęci zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. Ten drugi warunek wynika z faktu, że regulamin wynagradzania traktowany jest jako akt prawny „zastępczy" i „przejściowy" wobec układu zbiorowego pracy. Ustawodawca przypisuje właśnie układom rolę podstawowego źródła prawa wynagrodzeniowego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama