Kiedy nie ma obowiązku wydania regulaminu wynagradzania

Rozmowa | dr Patrycja Zawirska, radca prawny, kieruje departamentem prawa pracy w K&L Gates

Aktualizacja: 11.06.2015 09:59 Publikacja: 11.06.2015 03:00

Kiedy nie ma obowiązku wydania regulaminu wynagradzania

Foto: www.sxc.hu

Rz: Kiedy obowiązkowo trzeba ustalić warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania?

Aby powstał obowiązek wydania regulaminu wynagradzania, konieczne jest spełnienie dwóch warunków. Po pierwsze, pracodawca musi zatrudniać co najmniej 20 pracowników. Po drugie, pracownicy ci nie są objęci zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. Ten drugi warunek wynika z faktu, że regulamin wynagradzania traktowany jest jako akt prawny „zastępczy" i „przejściowy" wobec układu zbiorowego pracy. Ustawodawca przypisuje właśnie układom rolę podstawowego źródła prawa wynagrodzeniowego.

Pozostało 89% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska