Spółka Świdnik Trade zajmująca się produkcją i dystrybucją lekkich przyczep samochodowych odwołała się do sądu od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten nałożył na nią karę w wysokości 50 tys. zł za udzielenie nieprawdziwych i wprowadzających w błąd informacji.
Wszystko zaczęło się od wezwania przedsiębiorcy do nadesłania w określonym terminie kopii wszystkich obowiązujących umów dilerskich z dystrybutorami przyczep samochodowych.
Świdnik Trade nie wykonał tego obowiązku informacyjnego i nie przekazał UOKiK niektórych aktualnych umów.
Urząd ustalił też, że część nadesłanych umów była kopią nieprawdziwych dokumentów. Według UOKiK postępowanie spółki miało na celu ukrycie postanowienia z umów dilerskich, które mogło być uznane za dowód zawarcia porozumienia ograniczającego konkurencję. Miało ono polegać na ustaleniu sztywnych cen odsprzedaży lekkich przyczep. Takie postępowanie godziłoby w zasady wolnej konkurencji przedsiębiorców i w efekcie – pośrednio – w interesy konsumentów.
– [b]Jeżeli przedsiębiorca chce uniknąć konsekwencji finansowych, powinien odpowiadać w wyznaczonym terminie na pytania oraz przekazywać informacje nie tylko prawdziwe, ale również pełne[/b] – przypomina Agnieszka Majchrzak, specjalistka z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.