Kto odpowiada za zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk

Na infolinię Rzecznika Praw Obywatelskich zadzwoniła pracownica sklepu, w którym sanepid dopatrzył się niewłaściwego oznaczenia preparatu do dezynfekcji. Zapytała, czy pracodawca może domagać się by pracownicy zapłacili nałożoną karę.

Publikacja: 01.12.2020 13:45

Kto odpowiada za zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk

Foto: Adobe Stock

Właściciel sklepu uważa, że ten sam płyn służy zarówno do dezynfekcji rąk i powierzchni sklepowych i twierdzi, że pracownice mają zapłacić karę.

RPO wyjaśnił, że w tym wypadku za funkcjonowanie sklepu odpowiada właściciel lub zarząd i właśnie do tego odpowiedzialnego organu są kierowane przepisy rozporządzeń dotyczące obowiązku zaopatrzenia sklepów w jednorazowe rękawiczki i płyn dezynfekcyjny. - Decyzja administracyjna o nałożeniu kary pieniężnej za brak płynu dezynfekcyjnego w sklepie kierowana jest do podmiotu gospodarczego, np. do spółki prawa handlowego lub do osób prowadzących działalność gospodarczą - dodał rzecznik. W związku z tym karę musi uiścić adresat decyzji administracyjnej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?