Reklama
Rozwiń

Kto odpowiada za zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk

Na infolinię Rzecznika Praw Obywatelskich zadzwoniła pracownica sklepu, w którym sanepid dopatrzył się niewłaściwego oznaczenia preparatu do dezynfekcji. Zapytała, czy pracodawca może domagać się by pracownicy zapłacili nałożoną karę.

Publikacja: 01.12.2020 13:45

Kto odpowiada za zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk

Foto: Adobe Stock

Właściciel sklepu uważa, że ten sam płyn służy zarówno do dezynfekcji rąk i powierzchni sklepowych i twierdzi, że pracownice mają zapłacić karę.

RPO wyjaśnił, że w tym wypadku za funkcjonowanie sklepu odpowiada właściciel lub zarząd i właśnie do tego odpowiedzialnego organu są kierowane przepisy rozporządzeń dotyczące obowiązku zaopatrzenia sklepów w jednorazowe rękawiczki i płyn dezynfekcyjny. - Decyzja administracyjna o nałożeniu kary pieniężnej za brak płynu dezynfekcyjnego w sklepie kierowana jest do podmiotu gospodarczego, np. do spółki prawa handlowego lub do osób prowadzących działalność gospodarczą - dodał rzecznik. W związku z tym karę musi uiścić adresat decyzji administracyjnej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego