Reklama
Rozwiń

Świadectwo pracy: co powinno zawierać

Podsumowując przebieg zatrudnienia, pracodawca powinien wskazać kwalifikacje uzyskane przez podwładnego, ale nie ocenę wykonywania przez niego obowiązków po nabyciu tych umiejętności. Nie ma też prawa podać tam przyczyn rozwiązania umowy.

Publikacja: 27.09.2018 06:20

Świadectwo pracy: co powinno zawierać

Foto: Fotolia.com

Świadectwo pracy powinno zawierać informacje istotne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy oraz z ubezpieczenia społecznego. Bywa jednak, że obok tego, co trzeba wykazać w tym dokumencie, pracodawca zamieszcza informacje dodatkowe odnoszące się do oceny podwładnego, w tym podaje okoliczności uzasadniające zakończenie współpracy.

Czytaj także: Kiedy wykorzystany urlop ojcowski wykazuje się w świadectwie pracy

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego