Świadectwo pracy: co powinno zawierać

Podsumowując przebieg zatrudnienia, pracodawca powinien wskazać kwalifikacje uzyskane przez podwładnego, ale nie ocenę wykonywania przez niego obowiązków po nabyciu tych umiejętności. Nie ma też prawa podać tam przyczyn rozwiązania umowy.

Publikacja: 27.09.2018 06:20

Świadectwo pracy: co powinno zawierać

Foto: Fotolia.com

Świadectwo pracy powinno zawierać informacje istotne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy oraz z ubezpieczenia społecznego. Bywa jednak, że obok tego, co trzeba wykazać w tym dokumencie, pracodawca zamieszcza informacje dodatkowe odnoszące się do oceny podwładnego, w tym podaje okoliczności uzasadniające zakończenie współpracy.

Czytaj także: Kiedy wykorzystany urlop ojcowski wykazuje się w świadectwie pracy

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku