Reklama

RODO - co pracownik i pracodawca powinien wiedzieć

Najnowszy filmik z serii "Oto RODO", opublikowany przez Ministerstwo Cyfryzacji odpowie m.in. na pytanie: ile, po wejściu w życie RODO, będzie mógł o Tobie wiedzieć pracodawca?

Aktualizacja: 21.05.2018 13:52 Publikacja: 21.05.2018 09:17

RODO - co pracownik i pracodawca powinien wiedzieć

Foto: Adobe Stock

RODO ma służyć ludziom, a nie utrudniać im życie - mówi Karol Manys z Ministerstwa Cyfryzacji. Co zmieni się po 25 maja w relacji pracownik-pracodawca? Ile nowy pracodawca będzie mógł o nas wiedzieć? - Tyle, ile jest mu niezbędne i ile sami będziemy chcieli mu powiedzieć – tłumaczy ekspert Ministerstwa Cyfryzacji.

RODO i polskie regulacje to ogromna reforma podejścia do ochrony naszej prywatności. Spowoduje zmiany również w sektorze zatrudnienia - nowe przepisy bardziej precyzyjnie uregulują ten obszar, a także kwestię monitoringu miejsca pracy. O co chodzi? O m.in. o zmiany w rozmowach rekrutacyjnych i potwierdzaniu przez pracodawców informacji podawanych przez kandydatów w CV. W skrócie: po wejściu w życie nowych przepisów pracodawca nie będzie mógł pozyskać innych danych na temat pracownika niż te, na których wykorzystanie pracownik się zgodził się.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama