Aktualizacja: 05.04.2018 05:40 Publikacja: 05.04.2018 05:40
Foto: Adobe Stock
W ostatnim czasie region centralnej i wschodniej Europy stał się bardzo ważny gospodarczo dla Chin. Utworzenie w 2012 r. formuły współpracy „16+1" było starannie zaplanowanym manewrem, mającym na celu zbudowanie silnej współpracy gospodarczej. Od stycznia do września 2017 r. łączna wielkość importu i eksportu między Polską a Chinami wyniosła 15,1 mld USD, co stanowiło wzrost aż o 17,2 proc.
Polska utrzymuje pozycję największego chińskiego partnera handlowego w Europie Środkowo-Wschodniej, a Chiny są największym w Polsce źródłem importu z Azji. Ustanowienie kompleksowego partnerstwa strategicznego w 2016 r. i promocja inicjatywy „Jednego pasa i jednej drogi" (ang. One Belt One Road) niewątpliwie przyczynia się do wzrostu możliwości handlowych i inwestycyjnych dla polskich firm w Chinach. Niejednokrotnie samo podjęcie współpracy, a później jej bieżąca realizacja, wymaga od polskich przedsiębiorców delegowania swojej załogi do Państwa Środka. Stąd, przed wysłaniem zatrudnionych do Azji, warto upewnić się co do obowiązków pracodawcy czy warunków zatrudnienia w tym kraju, aby nie narazić się tamtejszym władzom.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas