Zasady delegowania pracowników do Czech

Wysyłając zatrudnionych do pracy nad Wełtawą polski pracodawca musi stosować czeskie przepisy prawa pracy. Dotyczy to m.in. czasu pracy oraz wypłaty jednej z ośmiu stawek minimalnego wynagrodzenia.

Publikacja: 15.02.2018 05:50

Zasady delegowania pracowników do Czech

Foto: Adobe Stock

Przenoszenie działalności gospodarczej z Polski do Czech nie traci na atrakcyjności dla polskich firm. U naszego sąsiada na przedsiębiorców czekają nie tylko liczne ułatwienia w prowadzeniu działalności, ale również dużo korzystniejsze podatki czy preferencyjne składki na ubezpieczenia społeczne. Stąd nie budzi wątpliwości chęć prowadzenia biznesów nad Wełtawą.

Równie często polskie firmy współpracują ze swoimi czeskimi kontrahentami, delegując przy tym zatrudnionych. Warto zatem zapoznać się z obowiązkami pracodawcy delegującego do czeskiego sąsiada.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne