Zasady delegowania pracowników do Czech

Wysyłając zatrudnionych do pracy nad Wełtawą polski pracodawca musi stosować czeskie przepisy prawa pracy. Dotyczy to m.in. czasu pracy oraz wypłaty jednej z ośmiu stawek minimalnego wynagrodzenia.

Publikacja: 15.02.2018 05:50

Zasady delegowania pracowników do Czech

Foto: Adobe Stock

Przenoszenie działalności gospodarczej z Polski do Czech nie traci na atrakcyjności dla polskich firm. U naszego sąsiada na przedsiębiorców czekają nie tylko liczne ułatwienia w prowadzeniu działalności, ale również dużo korzystniejsze podatki czy preferencyjne składki na ubezpieczenia społeczne. Stąd nie budzi wątpliwości chęć prowadzenia biznesów nad Wełtawą.

Równie często polskie firmy współpracują ze swoimi czeskimi kontrahentami, delegując przy tym zatrudnionych. Warto zatem zapoznać się z obowiązkami pracodawcy delegującego do czeskiego sąsiada.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
„Sprawdzamy”. Zespół Rafała Brzoski przedstawił propozycje zmian prawnych
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?