Zasady delegowania pracowników do Czech

Wysyłając zatrudnionych do pracy nad Wełtawą polski pracodawca musi stosować czeskie przepisy prawa pracy. Dotyczy to m.in. czasu pracy oraz wypłaty jednej z ośmiu stawek minimalnego wynagrodzenia.

Publikacja: 15.02.2018 05:50

Zasady delegowania pracowników do Czech

Foto: Adobe Stock

Przenoszenie działalności gospodarczej z Polski do Czech nie traci na atrakcyjności dla polskich firm. U naszego sąsiada na przedsiębiorców czekają nie tylko liczne ułatwienia w prowadzeniu działalności, ale również dużo korzystniejsze podatki czy preferencyjne składki na ubezpieczenia społeczne. Stąd nie budzi wątpliwości chęć prowadzenia biznesów nad Wełtawą.

Równie często polskie firmy współpracują ze swoimi czeskimi kontrahentami, delegując przy tym zatrudnionych. Warto zatem zapoznać się z obowiązkami pracodawcy delegującego do czeskiego sąsiada.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama