NSA: Nowa broń fiskusa nie działa wstecz

Podstawy opodatkowania nie można domniemywać, a podatnik musi mieć pewność interpretacji przepisów.

Janina Fornalik: Przedsiębiorców czeka rewolucja w fakturowaniu

Krajowy System e-Faktur uprości rozliczenia, ale jego wdrożenie będzie ogromnym wyzwaniem, do którego należy zacząć się przygotowywać już teraz – mówi Jani...

Podatek handlowy zostaje

Ministerstwo Finansów nie planuje zniesienia podatku od sprzedaży detalicznej ani zmian progów kwotowych przychodu, od których pobierany jest ten podatek.

Ryczałt od najmu dla każdego

Kto wycofa nieruchomości z działalności gospodarczej, będzie mógł rozliczyć najem według stawek 8,5 i 12,5 proc.

Liniową stawkę można „odziedziczyć” po zmarłym wspólniku

Spadkobierca nabywa po spadkodawcy prawo do opodatkowania dochodów z działalności z tytułu uczestnictwa w spółce komandytowej 19-proc. PIT.

Inwestycja w wynajęty dom bez korzyści w CIT

Amortyzacja własnych budynków mieszkalnych jest zakazana. Fiskus twierdzi, że dotyczy to też nakładów na obcą nieruchomość. Nie zaliczymy ich do kosztów.

Połączenie etatu i ryczałtu ryzykowne, ale możliwe

Ryczałtowiec może współpracować z dotychczasowym pracodawcą, jeśli zmieni zakres zadań.

Sesje psychoterapii a VAT: kto leczy, korzysta ze zwolnienia

Usługi psychoterapeutyczne są traktowane dla celów VAT tak jak medyczne.

Kontrakt zerwany, a co z kosztami? Za siłę wyższą nie można karać podatnika

Odstąpienie od wygranego przetargu przez wzrost cen nie przekreśla kosztów – uważają eksperci.

Skarbówka powinna okazać wyrozumienie dla firm współpracujących z Ukrainą

Firm, które pomimo wojny współpracują z Ukrainą nie można karać podatkowo – uważają eksperci.

Reklama
Reklama

Przejście z ryczałtu lub liniowego PIT na skalę odbierze ulgę na składki

Biznes, który przejdzie z ryczałtu lub liniówki na skalę, nie odliczy wpłat na ubezpieczenie zdrowotne.

Po upływie terminu VAT do zwrotu

Doręczenie jest kategorią obiektywną. To, czy podatnik robił uniki, żeby do niego nie doprowadzić, nie ma żadnego znaczenia dla oceny, czy w związku z brak...

Gorzkie doświadczenia ze słodką daniną

Skarbówka wykorzystuje nieprecyzyjne przepisy, by drążyć kieszenie producentów napojów.

Bardzo ważne wyroki NSA ws. odsetek od zaległości podatkowych

Do odsetek od zaległych zaliczek na CIT spłaconych dobrowolnie po zakończeniu roku stosuje się obniżoną stawkę.

Soki i owoce także dla samozatrudnionych

Spółka może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na jedzenie fundowane zarówno osobom na etacie, jak i współpracownikom prowadzącym własne biznesy.

NSA: VAT nie nalicza się od fikcji

To, że odbiorca faktury korygującej ją kwestionuje, nie wpływa na uprawnienia jej wystawcy.

Mieszkanie w kosztach firmy? Jest furtka, ale ryzykowna

Przedsiębiorcy mają sposób na ominięcie zakazu amortyzacji. Choć fiskusowi może się nie spodobać.

Programista może skorzystać z 50-procentowych kosztów

Za działalność twórczą w zakresie programów komputerowych uznaje się prace, w efekcie których powstają utwory, do których prawa są przenoszone na pracodawcę.

Tarcza antyinflacyjna: dla paliw fiskus łagodny do końca lipca

Do końca lipca będzie przedłużone obowiązywanie obniżonych stawek akcyzy na prąd i paliwa silnikowe.

Przejście z ryczałtu na skalę: Koszty księgujemy po kolei

Przedsiębiorca, który po zakończeniu roku przejdzie z ryczałtu na skalę, musi założyć księgę i chronologicznie odnotować wszystkie wydatki.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama