Raport SFCR korzystnie wpływa na przejrzystość działalności ubezpieczycieli

Raport SFCR, który ubezpieczyciele muszą przygotowywać realizując obowiązek informacyjny, korzystnie wpływa na przejrzystość ich działalności. Zakres danych sprawia, że można mówić o budowaniu zaufania klientów i inwestorów.

Publikacja: 20.12.2017 09:00

Raport SFCR korzystnie wpływa na przejrzystość działalności ubezpieczycieli

Foto: 123RF

Wraz z nowymi regulacjami dotyczącymi wypłacalności opracowanymi przez Unię Europejską, na zakłady ubezpieczeń i reasekuracji nałożono dodatkowe obowiązki. Jednym z nich jest konieczność sporządzania przez wszystkich ubezpieczycieli sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej (ang. SFCR – Solvency and Financial Condition Report). Jest to wprost owoc trzeciego filaru, na którym opiera się nowy system Solvency II, a więc wypełnienie obowiązku informacyjnego. Sprawozdanie SFCR to musi być publikowane przynajmniej raz w roku (o czym mówi art. 284 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej; tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 1170 ze zm.) i wraz ze sprawozdaniem finansowym oraz sprawozdaniem zarządu z działalności stanowi kompletną informację, jaką otrzymujemy co roku od każdego zakładu ubezpieczeń.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania