Jak ująć w księgach ponowne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji

Wartość początkową, dotychczasowe umorzenie oraz pozostałą, nieumorzoną część środka trwałego przeznaczonego do likwidacji trzeba wyksięgować. Zmiana decyzji firmy w tym zakresie wymaga odwrotnych zapisów w księgach.

Publikacja: 19.10.2016 02:00

Jak ująć w księgach ponowne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji

Foto: www.sxc.hu

Ponowne wprowadzenie do ewidencji środka trwałego następuje według pierwotnej wartości początkowej - tej samej, po której dany środek trwały został wprowadzony do ewidencji po raz pierwszy. Jest to bowiem cały czas ten sam środek trwały.

Ponowne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji może się odbyć na podstawie dokumentu OT. Przyjęcie środka trwałego powinno nastąpić w takiej wartości początkowej, w jakiej został on wyksięgowany z ewidencji. Można to zrobić zapisem odwrotnym.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego