Reklama
Rozwiń
Reklama

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Unormowania dotyczące podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracownika zostały w kodeksie pracy określone w różnych ujęciach.

Publikacja: 17.01.2024 02:00

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika

Foto: Adobe Stock

W art. 17 k.p. mamy do czynienia z ogólnym uregulowaniem tego zagadnienia jako zasady prawa pracy („Pracodawca jest obowiązany ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych”), co mogłoby wpływać na jej symboliczny charakter czy stanowić ogólną dyrektywę wykładni, jednak zasada ta została skonkretyzowana.

Ustawodawca, wymieniając podstawowe obowiązki pracodawcy, w art. 94 pkt 6 k.p. przyjął, że jest on obowiązany w szczególności ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Dalszą konkretyzację sformułował w art. 1031 k.p., w którego § 1 wyjaśnił, że przez podnoszenie kwalifikacji zawodowych rozumie się zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika, z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą, zaś w § 2 unormował, iż pracownikowi przysługują:

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Sądy i Prokuratura
Agata Łukaszewicz: Nudy nie ma i nie będzie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Sądy i Prokuratura
Jarosław Matras: Najgorsze jest debatowanie o tym samym bez końca
Sądy i Prokuratura
Swoboda wypowiedzi i demitologizacja przywracania praworządności
Sądy i Prokuratura
Ostrożność mocno wskazana
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Sądy i Prokuratura
Prawo to sztuka wymagająca dobrej prezentacji
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama