Aktualizacja: 20.04.2025 02:31 Publikacja: 26.04.2023 15:32
Foto: Adobe Stock
Sprawa dotyczyła polskiej spółki, która zatrudniła pracownika, obywatela Włoch. Został on przeniesiony z oddziału firmy w Austrii do filii w naszym kraju. Zawarto z nim umowę o pracę w oparciu o przepisy kodeksu pracy. Polska spółka pokryła nowemu pracownikowi koszty biletów lotniczych, transportu prywatnych artykułów gospodarstwa domowego oraz zapłaciła też za hotel za cały miesiąc. Firma miała jednak wątpliwości, czy poniesione przez nią koszty relokacji są oskładkowane. Sama uważa, że najpewniej należności do ZUS będzie musiała odprowadzić. Powód? Poniesione koszty stanowią przychód pracownika ze stosunku pracy. We wniosku do ZUS pytała jednak, czy są może jakieś wyłączenia z oskładkowania w przypadku przenoszenia pracownika z różnych oddziałów spółek, w celu wykonywania obowiązków w nowym miejscu, w sytuacji gdy nie ma on możliwości codziennych dojazdów z miejsca swojego zamieszkania.
Ubezpieczenie w KRUS nie wlicza się do okresu prowadzenia działalności, od którego zależy prawo do małego ZUS Plus.
Odszkodowanie uzupełniające z tytułu szkody poniesionej w wyniku choroby zawodowej nie stanowi podstawy wymiaru...
Większość przedsiębiorców zapłaci w 2026 r. mniejszą składkę zdrowotną niż w 2025 r. Część jednak na zmianach st...
Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców wystosowała apel w sprawie ustawy, wprowadzającej nowe zasady opłacan...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Co zrobić, jeśli przedsiębiorca wysłał deklaracje do ZUS i zapłacił składki zdrowotne, a później zmienił formę o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas