Reklama

Raport z realizacji zamówienia – istotne narzędzie zakupowe czy zbędne obciążenie

Ocena, czy zachodzi konieczność sporządzenia raportu, dokonywana jest oczywiście po zrealizowaniu umowy bądź po jej wypowiedzeniu lub odstąpieniu od niej.

Publikacja: 01.12.2021 12:20

Raport z realizacji zamówienia – istotne narzędzie zakupowe czy zbędne obciążenie

Foto: Adobe Stock

Wraz z wejściem w życie 1 stycznia 2021 r. nowego prawa zamówień publicznych, tj. ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, ustawodawca przedstawił nowy instrument prawa zamówień publicznych, jakim jest raport z realizacji zamówienia. W niektórych sytuacjach, uregulowanych w art. 446 ustawy p.z.p., zamawiający mają obowiązek sporządzić nieznany im dotąd dokument, w którym dokonana zostanie ocena wykonania zamówienia publicznego. Część zamawiających nową regulację odebrała jako kolejne i zbędne obciążenie. Tymczasem, jak pokazuje zaawansowana praktyka zakupowa oparta na właściwym zarządzaniu procesem udzielania zamówień publicznych, jak i ich realizacją, raport z realizacji zamówienia może mieć istotne znaczenie z perspektywy efektywności zakupów dokonywanych w reżimie prawa zamówień publicznych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama