Reklama
Rozwiń

Czy w sprawozdaniu finansowym należy ujmować rezerwę urlopową

W literaturze lub w rozmowach z księgowymi można spotkać się z argumentacją, że tworzenie rezerwy urlopowej jest zbędne, gdyż wszystkie niewykorzystane urlopy według stanu na koniec roku są wykorzystywane do końca września następnego roku, a więc zgodnie z przepisami prawa.

Publikacja: 23.06.2020 17:45

Księgowanie

Księgowanie

Foto: Adobe Stock

Czy jest to jednak zgodne z ustawą o rachunkowości i Krajowym Standardem Rachunkowości nr 6 – „Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe"?

Wśród innych argumentów przeciwników tworzenia rezerwy urlopowej można wymienić również kształtowanie się ilości niewykorzystanych urlopów na podobnym poziomie w poszczególnych latach. Niektórzy uważają również, że sztucznym zabiegiem jest tworzenie rezerwy w odniesieniu do pracowników umysłowych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?