Aktualizacja: 19.01.2021 15:00 Publikacja: 19.01.2021 17:00
Foto: Adobe stock
W interpretacji wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 sierpnia 2020 r. (0111-KDIB3-3.4013.113.2020. 1.PK), zostało poruszone ciekawe zagadnienie dotyczące tak popularnej dziś elektromobilności. Konkretnie tego kto jest podatnikiem akcyzy w przypadku uzupełniania zapasów energii przez pojazdy elektryczne w punktach ładowania.
Z wnioskiem o interpretację wystąpił dostawca usługi e-mobilności, która polega, m.in. na oferowaniu klientom dostępu do usług ładowania w rozumieniu ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W ramach oferowanej usługi spółka umożliwia swoim klientom dostęp do ogólnodostępnych stacji ładowania, jednakże nie jest ona ani operatorem tych stacji, ani ich właścicielem. Wnioskodawca nie posiada i nie będzie posiadać na terytorium Polski spółki, oddziału, biura czy też jakichkolwiek pracowników, a jego działalność nie wymaga uzyskania jakiejkolwiek koncesji związanej energią elektryczną o których mowa w prawie energetycznym.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas