Aktualizacja: 19.01.2021 15:00 Publikacja: 19.01.2021 17:00
Foto: Adobe stock
W interpretacji wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 sierpnia 2020 r. (0111-KDIB3-3.4013.113.2020. 1.PK), zostało poruszone ciekawe zagadnienie dotyczące tak popularnej dziś elektromobilności. Konkretnie tego kto jest podatnikiem akcyzy w przypadku uzupełniania zapasów energii przez pojazdy elektryczne w punktach ładowania.
Z wnioskiem o interpretację wystąpił dostawca usługi e-mobilności, która polega, m.in. na oferowaniu klientom dostępu do usług ładowania w rozumieniu ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W ramach oferowanej usługi spółka umożliwia swoim klientom dostęp do ogólnodostępnych stacji ładowania, jednakże nie jest ona ani operatorem tych stacji, ani ich właścicielem. Wnioskodawca nie posiada i nie będzie posiadać na terytorium Polski spółki, oddziału, biura czy też jakichkolwiek pracowników, a jego działalność nie wymaga uzyskania jakiejkolwiek koncesji związanej energią elektryczną o których mowa w prawie energetycznym.
Nikt nie lubi płacić podatków, więc jeśli jest możliwość ich legalnego obniżenia poprzez skorzystanie z ulg czy...
Podatnicy osiągający przychody inne niż z zysków kapitałowych mogą odliczyć koszty poniesione na działalność B+R...
Wspólne pomieszczenia w biurze mogą być źródłem bardzo wielu informacji, czasem niezwykle cennych, szczególnie g...
Sytuacje, w których wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej składają odrębne oferty w postępowaniu o u...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Organy podatkowe uznają zasadniczo, że pożyczki są zwolnione z VAT, a przez to wyłączone z PCC, także gdy są udz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas