Aktualizacja: 19.01.2021 15:00 Publikacja: 19.01.2021 17:00
Foto: Adobe stock
W interpretacji wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 sierpnia 2020 r. (0111-KDIB3-3.4013.113.2020. 1.PK), zostało poruszone ciekawe zagadnienie dotyczące tak popularnej dziś elektromobilności. Konkretnie tego kto jest podatnikiem akcyzy w przypadku uzupełniania zapasów energii przez pojazdy elektryczne w punktach ładowania.
Z wnioskiem o interpretację wystąpił dostawca usługi e-mobilności, która polega, m.in. na oferowaniu klientom dostępu do usług ładowania w rozumieniu ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W ramach oferowanej usługi spółka umożliwia swoim klientom dostęp do ogólnodostępnych stacji ładowania, jednakże nie jest ona ani operatorem tych stacji, ani ich właścicielem. Wnioskodawca nie posiada i nie będzie posiadać na terytorium Polski spółki, oddziału, biura czy też jakichkolwiek pracowników, a jego działalność nie wymaga uzyskania jakiejkolwiek koncesji związanej energią elektryczną o których mowa w prawie energetycznym.
Polscy przedsiębiorcy mają szansę uczestniczyć w pracach nad realizacją pierwszej elektrowni jądrowej. Wymaga to...
Udziałowiec spółki z o.o. przekazując stery zarządowi nie traci uprawnień kontrolnych. Wyjątkiem jest sytuacja,...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na specjalistyczne szkolenie i zdobycie upr...
Kodeks spółek handlowych przewiduje mechanizmy chroniące zarówno spółkę z o.o. jak i jej wspólników przed niekor...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakłada kary pieniężne za tzw. zatory płatnicze, czyli nadmierne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas