Aktualizacja: 19.01.2021 15:00 Publikacja: 19.01.2021 17:00
Foto: Adobe stock
W interpretacji wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 sierpnia 2020 r. (0111-KDIB3-3.4013.113.2020. 1.PK), zostało poruszone ciekawe zagadnienie dotyczące tak popularnej dziś elektromobilności. Konkretnie tego kto jest podatnikiem akcyzy w przypadku uzupełniania zapasów energii przez pojazdy elektryczne w punktach ładowania.
Z wnioskiem o interpretację wystąpił dostawca usługi e-mobilności, która polega, m.in. na oferowaniu klientom dostępu do usług ładowania w rozumieniu ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W ramach oferowanej usługi spółka umożliwia swoim klientom dostęp do ogólnodostępnych stacji ładowania, jednakże nie jest ona ani operatorem tych stacji, ani ich właścicielem. Wnioskodawca nie posiada i nie będzie posiadać na terytorium Polski spółki, oddziału, biura czy też jakichkolwiek pracowników, a jego działalność nie wymaga uzyskania jakiejkolwiek koncesji związanej energią elektryczną o których mowa w prawie energetycznym.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas