Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Jednym z narzędzi systemów zarządzania ochroną praw człowieka w organizacji jest mechanizm skargowy.

Publikacja: 28.11.2024 13:19

Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Foto: Adobestock

 Budzi obecnie zainteresowanie ze względu na długo oczekiwane wdrożenie do polskiego porządku prawnego ustawy o ochronie sygnalistów. W przestrzeni publicznej toczą się dyskusje na temat wdrażania tej regulacji. Milton Friedman z pewnością zapytałby dziś, ile musimy na tym stracić. W nowym modelu biznesowym opartym na ESG pytamy, jak możemy na tym zyskać. I taką perspektywę oferują nam Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka. Mechanizm skargowy możemy potraktować jako opresyjny obowiązek nałożony przez państwo lub jako narzędzie zarządzania, które wzmocni nasz biznes. Jak by to wyglądało z tej drugiej perspektywy?

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ESG w praktyce
Świat ESG ewoluuje. A w którym miejscu jest biznes?
ESG w praktyce
Obliczanie śladu węglowego
ESG w praktyce
Odpowiedzialność władz spółki za raport ESG
ESG w praktyce
ESG: materia obszerna i ciągle zawiła
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
ESG w praktyce
ESG w biznesie: Kluczowe wyzwania i korzyści wdrażania zrównoważonej strategii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego