Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Jednym z narzędzi systemów zarządzania ochroną praw człowieka w organizacji jest mechanizm skargowy.

Publikacja: 28.11.2024 13:19

Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Foto: Adobestock

 Budzi obecnie zainteresowanie ze względu na długo oczekiwane wdrożenie do polskiego porządku prawnego ustawy o ochronie sygnalistów. W przestrzeni publicznej toczą się dyskusje na temat wdrażania tej regulacji. Milton Friedman z pewnością zapytałby dziś, ile musimy na tym stracić. W nowym modelu biznesowym opartym na ESG pytamy, jak możemy na tym zyskać. I taką perspektywę oferują nam Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka. Mechanizm skargowy możemy potraktować jako opresyjny obowiązek nałożony przez państwo lub jako narzędzie zarządzania, które wzmocni nasz biznes. Jak by to wyglądało z tej drugiej perspektywy?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ESG w praktyce
Przetargi 2.0 – jak ESG wpływa na wybór partnera biznesowego?
ESG w praktyce
Wiarygodność ESG pod lupą biegłych
ESG w praktyce
Można rozpocząć odliczanie do październikowego startu
ESG w praktyce
DMA: więcej niż regulacyjny obowiązek
ESG w praktyce
Nowa gra o niezależność Europy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama