Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Jednym z narzędzi systemów zarządzania ochroną praw człowieka w organizacji jest mechanizm skargowy.

Publikacja: 28.11.2024 13:19

Mechanizm skargowy jako narzędzie strategiczne w modelu ESG

Foto: Adobestock

 Budzi obecnie zainteresowanie ze względu na długo oczekiwane wdrożenie do polskiego porządku prawnego ustawy o ochronie sygnalistów. W przestrzeni publicznej toczą się dyskusje na temat wdrażania tej regulacji. Milton Friedman z pewnością zapytałby dziś, ile musimy na tym stracić. W nowym modelu biznesowym opartym na ESG pytamy, jak możemy na tym zyskać. I taką perspektywę oferują nam Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka. Mechanizm skargowy możemy potraktować jako opresyjny obowiązek nałożony przez państwo lub jako narzędzie zarządzania, które wzmocni nasz biznes. Jak by to wyglądało z tej drugiej perspektywy?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ESG w praktyce
Czy polski sport chce być zrównoważony?
ESG w praktyce
Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne?
ESG w praktyce
Między zarabianiem a regulacjami. ESG w inwestycjach
ESG w praktyce
Zamykamy obieg, otwieramy przyszłość
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
ESG w praktyce
Raportowanie po Omnibusie I