Zniechęcenie i brak motywacji ze względu na problemy z korzystaniem ze sprzętu i systemów – tak wygląda codzienność zdalnej pracy dla 31 proc. z nas – Europejczyków. Co więcej, problemem jest również brak odpowiedniego wsparcia działów IT – 30 proc. badanych skarży się na utrudniony kontakt i trudność z uzyskaniem szybkiej pomocy.
CZYTAJ TEŻ: Czy pracodawca może sprawdzić warunki pracy zdalnej?
Nadgodziny efektem pracy zdalnej
A wszystko przez brak dostępu do odpowiednich narzędzi usprawniających współpracę i zapewniających dostępność do kluczowych danych. W praktyce – jak wynika z badań zrealizowanych na zlecenie firmy Ricoh – obniża się efektywność pracowników. Taki stan rodzi wśród w nich frustrację, co źle wpływa na nastawienie do pracy. Efekt? Aż 42 proc. badanych przyznało, że podczas pracy z domu na realizację służbowych obowiązków poświęca więcej godzin niż w biurze.
CZYTAJ TEŻ: Praca zdalna: czy firma zwróci ci za prąd? Prawnik wyjaśnia
Eksperci wskazuje, że kluczowe jest stworzenie optymalnych warunków, które pozwolą pracownikom elastycznie przełączać się między pracą z domu i z biura. Niestety wiele firm nie sprostało na razie temu zadaniu. Jedna piąta respondentów nie dysponuje odpowiednimi narzędziami, aby zapewnić odpowiedni poziom usług dla swoich klientów. Natomiast 27 proc. potwierdziło, że nie może w pełni efektywnie współpracować w zespole. Te statystyki pokazują potrzebę gruntownych zmian i inwestycji w nowe technologie.
CZYTAJ TEŻ: Czy pracodawca może zadzwonić do pracownika na prywatną komórkę lub wysłać maila na prywatny adres?
Badanie przeprowadzono wśród 632 pracowników z firm zatrudniających od 250 do 999 osób.