Aktualizacja: 03.07.2025 07:24 Publikacja: 16.02.2022 14:39
Foto: AdobeStock
Trwająca już od ponad dwóch lat pandemia była impulsem do wprowadzenia szeregu istotnych zmian na gruncie prawa zatrudnienia, diametralnie zmieniając sposób funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Praca zdalna, wprowadzona przez ustawę z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn. DzU z 2021 r., poz. 2095; dalej: ustawa COVID), została skutecznie wdrożona w wielu zakładach pracy i nierzadko jest formą współpracy preferowaną zarówno przez pracodawców, jak i pracowników. Poza komfortem oraz oszczędnością czasu zatrudnionych, a także zmniejszeniem kosztów po stronie firm, nowa formuła miała być lekarstwem na narastający problem nieobecności pracowników, wynikający z faktu objęcia ich kwarantanną bądź izolacją.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas