Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie każda nauka pracownika wliczana do czasu pracy

Jeżeli pracodawca zgodził się udzielić pracownikowi wsparcia w kursie czy szkoleniu, których sam nie ma obowiązku przeprowadzić, to dni nauki nie stanowią czasu pracy.

Publikacja: 21.03.2024 04:30

Nie każda nauka pracownika wliczana do czasu pracy

Foto: Adobe Stock

- Na wniosek pracownika pokrywamy pełne koszty studiów podyplomowych. Zawarliśmy umowę szkoleniową z obowiązkowym okresem odpracowania. Zajęcia odbywają się w wolne weekendy (pracownik pracuje poniedziałek – piątek). Czy w tej sytuacji czas zajęć stanowi czas pracy i pracownik powinien otrzymać za nie dni wolne? Czy fakt pokrycia przez pracodawcę pełnych kosztów studiów nie prowadzi do zaliczenia do czasu pracy godzin ich trwania? – pyta czytelniczka.

Nie. Czas zajęć nie podlega wliczeniu do czasu pracy. Uczestnictwo w nich nie jest bowiem wynikiem realizowania polecenia służbowego. Z pytania nie wynika też, aby zapewnienie tego rodzaju studiów było wynikiem realizowania przez pracodawcę obciążających go obowiązków. Zgoda na pokrycie pełnego czesnego nic w tym zakresie nie zmienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama