Reklama

Unikanie listonosza nie usprawiedliwi naruszenia terminu na odwołanie

Gdy pracownik, mając realną możliwość zapoznania się z treścią oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę, celowo nie podejmuje przesyłki z tym pismem, przyjmuje się, że zostało mu ono skutecznie złożone.

Publikacja: 06.06.2024 04:30

Unikanie listonosza nie usprawiedliwi naruszenia terminu na odwołanie

Foto: Fotorzepa / Radek Pasterski

- Pracownik porzucił pracę. Prezes spółki rozwiązał z nim umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia, ale zrobił to po 40 dniach. Kadry przesłały pismo na adres wskazany przez etatowca przy zawieraniu umowy o pracę. Wróciło do firmy po trzech tygodniach jako przesyłka niedoręczona po dwukrotnym awizowaniu. Pracownik odczekał kolejne trzy tygodnie i zadzwonił do firmy prosząc o przesłanie mu ponownie pisma rozwiązującego umowę. Tym razem je odebrał i wniósł odwołanie do sądu pracy, powołując się na rozwiązanie umowy z przekroczeniem miesięcznego terminu na złożenie oświadczenia woli. Czy pracodawca może podjąć skuteczną obronę, mimo że ewidentnie dopuścił się naruszenia prawa zwalniając tę osobę? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama