Aktualizacja: 18.10.2020 15:32 Publikacja: 18.10.2020 00:01
Przesyłanie korespondencji służbowej na prywatną skrzynkę traktowane jest jak wynoszenie dokumentów z pracy.
Foto: Adobe Stock
Z naszego doświadczenia wynika, że pracownicy coraz częściej posługują się w sporach z pracodawcami „wyniesionymi" dokumentami, w tym korespondencją służbową. „Wyniesienie" rozumiemy w tym przypadku szeroko – tj. nie tylko jako fizyczną czynność polegającą na zabraniu przez pracownika dokumentów w oryginale lub kopii z biura pracodawcy, ale także jako przesyłanie przez pracowników na prywatną skrzynkę dokumentów lub wiadomości e-mail związanych ze stosunkiem pracy.
Co ciekawe, w znacznej liczbie przypadków wychodzi na jaw, że pracownicy gromadzili tego rodzaju dokumenty jeszcze przed rozwiązaniem stosunku pracy. Jest to widoczne szczególnie wtedy, gdy pracodawca decyduje się odciąć pracownika od służbowej skrzynki i innych systemów informatycznych pracodawcy wraz z decyzją o rozwiązaniu umowy o pracę.
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas