Reklama

Polska trzecim największym partnerem handlowym Ukrainy

W 2020 r. obrót handlowy między Polską a Ukrainą osiągnął trzeci najwyższy wynik spośród wszystkich partnerów Kijowa. Pomimo pandemii, dynamika wymiany w ub.r. spadła nieznacznie i sygnalizuje dalszy pozytywny trend.

Publikacja: 17.03.2021 13:11

Polska trzecim największym partnerem handlowym Ukrainy

Foto: Ukraina zacieśnia więzy gospodarcze z Polską. Źródło: Adobe Stock

Ukraina staje się coraz ważniejsza dla polskiego eksportu. Według ukraińskiej Państwowej Agencji Statystyki, wymiana handlowa między Polską a Ukrainą wyniosła w 2020 roku 7,36 mld dolarów. Stanowi to spadek o zaledwie 0,58 proc. wartości względem roku 2019. Wynik ten plasuje Polskę na trzeciej pozycji największych partnerów handlowych Ukrainy. Zaraz za Niemcami i Chinami.

Stabilność wymiany handlowej z naszym wschodnim sąsiadem widać szczególnie przy porównaniu całej struktury importu towarów na Ukrainę. Ukraiński rynek w 2020 r. przyjął równowartość niemal 4,09 mld dolarów z Polski, odnotowując nieznaczny spadek, o 0,5 proc., względem roku poprzedzającego. Dla porównania, cały ukraiński import w ub.r. obniżył się o 11 proc. Na Ukrainę sprowadzono z zagranicy dobra o łącznej wartości 54,09 mld dolarów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama