Białko: W Emiratach o Polsce usłyszeli wreszcie wszyscy. Trzeba to wykorzystać

Mając na uwadze zmieniającą się gospodarczą mapę świata i największy w Polsce w historii boom zainteresowania Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi polski biznes powinien myśleć o tym jak na stałe zaistnieć na rynkach Bliskiego Wschodu – mówi Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC.

Publikacja: 06.12.2022 16:40

Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC

Maciej Białko, prezes Gulf Business Link LLC

Foto: Gulf Business Link LLC

Jak długo pomaga pan polskim firmom wchodzić na rynek emiracki?

Od niemal 15 lat. Pomagam polskim firmom zaistnieć biznesowo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA), ale i w innych krajach Zatoki Perskiej (Arabskiej). Z początku zdobywałem kontakty po stronie emirackiej i polskiej z ramienia Ambasady RP, jako ekspert ds. zagranicznych, wspierając polskie firmy z urzędu. Miałem też dwuletni kontrakt z PAIIZ (poprzedniczka PAIH – przyp. red.). Obsługiwałem delegacje najważniejszych dostojników państwowych, którzy przyjeżdżali z przedstawicielami czołowych spółek Skarbu Państwa. Niejednokrotnie były to duże wyzwania, bo czym innym jest łączyć biznesowo producenta słodyczy, a czym innym są jachty, czy sektor zbrojeniowy.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii