Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 lipca 2021 r. (0112-KDIL2-2.4011.383.2021.1.MM).
Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i samolotów. Spółka zatrudniała pracowników na podstawie umów o pracę. Zgodnie z postanowieniami tych umów pracownicy byli obowiązani wykonywać pracę u klientów w różnych miejscach Polski, a czasami także za granicą lub w pomieszczeniach użytkowanych przez pracodawcę. Z uwagi na charakter świadczonej pracy pracodawca traktował swoich pracowników jako tzw. pracowników mobilnych. Równocześnie wyjazdy pracowników związane z wykonywaniem przez nich obowiązków pracowniczych nie były traktowane przez spółkę jako podróże służbowe. W związku z tym, że charakter pracy pracowników mobilnych wymuszał na nich stałe przemieszczanie się, pracodawca postanowił pokryć pracownikom koszty noclegów, a także wydatki związane z zakupem paliwa, opłatami za autostradę oraz opłatami parkingowymi.