Aktualizacja: 16.01.2022 17:20 Publikacja: 16.01.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 26 lipca 2021 r. (0111-KDIB1-1.4010.190.2021.3.SG).
Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na organizowaniu i przeprowadzaniu na zlecenie swoich klientów akcji marketingowych, przede wszystkim w postaci loterii promocyjnych, konkursów i akcji promocyjnych. Akcje te są prowadzone w celu zachęcenia do nabywania towarów lub usług, ich promowania bądź zwiększenia atrakcyjności oferty klientów. Uczestnikami mogą być osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Spółka ponosi pełną odpowiedzialność za przygotowanie treści regulaminu, przebieg, realizację i obsługę akcji promocyjnej. Ponadto, do jej obowiązków należy zakup i wydanie nagród zwycięzcom, a także wypłata środków pieniężnych. Zdaniem spółki, nie ciążą na niej obowiązki płatnika podatku dochodowego z tytułu wydania nagród w akcjach promocyjnych, konkursach czy też loterii, gdy zwycięzcą jest podatnik CIT, ponieważ obowiązek rozliczenia podatku dochodowego spoczywa na beneficjentach nagród.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas