Aktualizacja: 16.01.2022 17:20 Publikacja: 16.01.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 26 lipca 2021 r. (0111-KDIB1-1.4010.190.2021.3.SG).
Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na organizowaniu i przeprowadzaniu na zlecenie swoich klientów akcji marketingowych, przede wszystkim w postaci loterii promocyjnych, konkursów i akcji promocyjnych. Akcje te są prowadzone w celu zachęcenia do nabywania towarów lub usług, ich promowania bądź zwiększenia atrakcyjności oferty klientów. Uczestnikami mogą być osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Spółka ponosi pełną odpowiedzialność za przygotowanie treści regulaminu, przebieg, realizację i obsługę akcji promocyjnej. Ponadto, do jej obowiązków należy zakup i wydanie nagród zwycięzcom, a także wypłata środków pieniężnych. Zdaniem spółki, nie ciążą na niej obowiązki płatnika podatku dochodowego z tytułu wydania nagród w akcjach promocyjnych, konkursach czy też loterii, gdy zwycięzcą jest podatnik CIT, ponieważ obowiązek rozliczenia podatku dochodowego spoczywa na beneficjentach nagród.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas