Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak rozliczać akcyzę w umowach cPPA

Rodzaj umowy cPPA, wynikające z niej relacje pomiędzy stronami oraz jej faktyczny przedmiot, generują odmienne konsekwencje w podatku akcyzowym.

Publikacja: 24.04.2022 02:00

Jak rozliczać akcyzę w umowach cPPA

Foto: Adobe Stock

Wzrastająca świadomość oddziaływania człowieka na środowisko, a tym samym dążenie do ograniczania emisji dwutlenku węgla, a także chęć, a nawet konieczność dywersyfikacji źródeł energii elektrycznej oraz zabezpieczenia się przed ryzykiem znaczących wahań rynkowych cen energii elektrycznej, skutkują zwiększonym zainteresowaniem umowami typu cPPA (z ang. „corporate power purchase agreement”). W uproszczeniu można powiedzieć, że umowy cPPA to długoterminowe umowy dotyczące dostawy energii elektrycznej.

Niniejszy artykuł ogranicza się jedynie do zasygnalizowania konsekwencji umów cPPA na gruncie podatku akcyzowego. Energia elektryczna jest bowiem jedną z kategorii wyrobów akcyzowych podlegających opodatkowaniu akcyzą.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama