Reklama
Rozwiń
Reklama

Konwersja wierzytelności na kapitał

Wierzytelności mogą podlegać konwersji na udziały w kapitale zakładowym spółki. Przedmiotem konwersji mogą być także wierzytelność obce, a więc nabyte wcześniej przez wierzyciela od innego podmiotu. W określonych sytuacjach taka konwersja jest alternatywnym sposobem przeniesienia wierzytelności obcych do spółki.

Publikacja: 31.05.2022 23:02

Konwersja wierzytelności na kapitał

Foto: Adobe Stock

Dotyczy to przypadku, gdy spółka nie ma wystarczających środków, aby dokonać zakupu wierzytelność i zapłacić cenę jej sprzedaży. Wierzyciel może wówczas wnieść przysługującą mu wierzytelność do spółki jako wkład niepieniężny (aport). Po tak przeprowadzonej operacji spółka, bez angażowania własnych środków, nabywa wierzytelność. Natomiast dotychczasowy wierzyciel obejmuje udziały w podwyższonym kapitale zakładowym spółki. Finalnie przeniesienie (przelew) wierzytelności następuje bez angażowania środków pieniężnych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama