Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, wypełniając definicję dostawy towarów.

Publikacja: 11.10.2023 03:00

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2023 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów, podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. Podatniczka tłumaczyła, że ten w zamian za otrzymane obuwie, zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych. Część z influencerów nie prowadzi działalności i nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT. Spółka zatem takich dokumentów nie otrzymuje, ale ma odpowiedni regulamin. Zgodnie z nim za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do reklamowania butów.

Pozostało 89% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powódź wywołuje skutki w podatkach. Co można odzyskać po stracie mienia?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zakup tabletów – koszt czy środek trwały
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dokumenty fiskalne mogą być przechowywane w formie elektronicznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Sprzedajesz działkę? Możesz zostać podatnikiem VAT
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od sprzedaży gier planszowych