Reklama
Rozwiń
Reklama

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, wypełniając definicję dostawy towarów.

Publikacja: 11.10.2023 03:00

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2023 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów, podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. Podatniczka tłumaczyła, że ten w zamian za otrzymane obuwie, zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych. Część z influencerów nie prowadzi działalności i nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT. Spółka zatem takich dokumentów nie otrzymuje, ale ma odpowiedni regulamin. Zgodnie z nim za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do reklamowania butów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama