Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Przekazanie obuwia influencerom w ramach współpracy, w zamian za ich reklamę np. w mediach społecznościowych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, wypełniając definicję dostawy towarów.

Publikacja: 11.10.2023 03:00

Współpraca barterowa z influencerem, ale z podatkiem

Foto: Adobe Stock

W styczniu 2023 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. Z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów, podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. Podatniczka tłumaczyła, że ten w zamian za otrzymane obuwie, zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej np. w mediach społecznościowych. Część z influencerów nie prowadzi działalności i nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT. Spółka zatem takich dokumentów nie otrzymuje, ale ma odpowiedni regulamin. Zgodnie z nim za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do reklamowania butów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Fundacja rodzinna? Fiskus raczej wspiera
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Utrata składnika majątku kosztem podatkowym CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powypadkowa likwidacja szkód w kosztach CIT bez limitu
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć w PIT zwrot kosztów podróży członkom rady nadzorczej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kapitał intelektualny wpływa na wartość firmy