Reklama

Odsetki od obligacji to przychód z zysków kapitałowych

W przypadku wykupu obligacji przychodem obligatariusza są jedynie odsetki wypłacone przez emitenta, a nie kwota nominalna wykupionych papierów wartościowych.

Aktualizacja: 25.04.2021 13:29 Publikacja: 25.04.2021 00:01

Fiskus nie ściągnie wiekowego długu

Fiskus nie ściągnie wiekowego długu

Foto: Adobe Stock

Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą, z której osiąga przychody. Nadwyżkę środków pieniężnych spółka zamierza inwestować w zakup obligacji Skarbu Państwa i w obligacje korporacyjne emitowane przez podmioty prywatne. Będzie więc osiągała przychody z odsetek z tytułu wykupu obligacji przez emitenta. Spółka ma wątpliwość czy wykup obligacji przez Skarb Państwa oraz przez podmiot prywatny spowoduje powstanie przychodu wyłącznie w kwocie otrzymanych odsetek. A może przychodem będzie również wypłacona przez emitenta kwota nominalna obligacji? Czy przychód ten należy zaliczyć do przychodów z zysków kapitałowych? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama