Reklama

Odsetki od obligacji to przychód z zysków kapitałowych

W przypadku wykupu obligacji przychodem obligatariusza są jedynie odsetki wypłacone przez emitenta, a nie kwota nominalna wykupionych papierów wartościowych.

Aktualizacja: 25.04.2021 13:29 Publikacja: 25.04.2021 00:01

Fiskus nie ściągnie wiekowego długu

Fiskus nie ściągnie wiekowego długu

Foto: Adobe Stock

Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą, z której osiąga przychody. Nadwyżkę środków pieniężnych spółka zamierza inwestować w zakup obligacji Skarbu Państwa i w obligacje korporacyjne emitowane przez podmioty prywatne. Będzie więc osiągała przychody z odsetek z tytułu wykupu obligacji przez emitenta. Spółka ma wątpliwość czy wykup obligacji przez Skarb Państwa oraz przez podmiot prywatny spowoduje powstanie przychodu wyłącznie w kwocie otrzymanych odsetek. A może przychodem będzie również wypłacona przez emitenta kwota nominalna obligacji? Czy przychód ten należy zaliczyć do przychodów z zysków kapitałowych? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama