Aktualizacja: 03.02.2017 05:00 Publikacja: 03.02.2017 05:00
Foto: 123RF
Zgodnie z poprzednim brzmieniem ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, dokonywanie i przyjmowanie płatności pomiędzy przedsiębiorcami powinno odbywać się każdorazowo za pośrednictwem rachunku bankowego, jeżeli jednorazowa wartość transakcji przekracza 15.000 euro. Od 1 stycznia 2017 roku limit ten uległ zmianie i wynosi obecnie 15.000 zł.
Podkreślenia wymaga fakt, że ustawodawca przewidział swego rodzaju sankcję za przekroczenie ww. limitu. Przedsiębiorca, który dokona płatności gotówką za transakcję powyżej ustalonego limitu nie będzie mógł takiego wydatku zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas