Aktualizacja: 16.06.2016 02:00 Publikacja: 16.06.2016 02:00
Foto: 123RF
W Dobrej Firmie z 2 czerwca omówione zostało w jaki sposób rozpocząć pracę z platformą ePUAP („Aby skrzystać z ePUAP, trzeba się najpierw zarejestrować", str. >F2). W dzisiejszym artykule wyjaśnimy jak składać wnioski z wykorzystaniem tej platformy.
W różnych urzędach są załatwiane bardzo odmienne sprawy. Inaczej wygląda postępowanie przed organem podatkowym, a czym innym charakteryzują się na przykład procedury meldunkowe. W samym tylko urzędzie miasta można między innymi: zapłacić podatek, rozgraniczyć nieruchomości, zameldować się na pobyt stały, wymienić prawo jazdy i uzyskać pozwolenie na rozbiórkę. Załatwianie tych spraw różni się zasadniczo, co musi uwzględniać ePUAP. W związku z tym instytucje udostępniają możliwość załatwiania właściwych dla siebie spraw z uwzględnieniem ich specyfiki. Opracowanych przez urzędy procedur jest zwykle niewiele. Na szczęście platforma elektroniczna przewiduje możliwość wysłania pisma ogólnego, które jest wyjątkowo użyteczne dla potrzeb podatkowych.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas