Darmowe usługi muzeum a VAT

Nieodpłatne usługi w ramach organizacji konferencji promujących muzeum są świadczone w związku z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

Publikacja: 15.03.2017 03:00

Muzeum jest czynnym podatnikiem VAT, samorządową instytucją kultury. Statutowym celem jego działania jest m.in. ochrona i utrzymanie stanu historycznego zespołu zamkowo-parkowego w Łańcucie. Znaczna część organizowanych przedsięwzięć ma charakter odpłatny. Tylko niewielka część podejmowana jest nieodpłatnie w celach promocyjnych i marketingowych. Muzeum prowadzi działalność wykonując czynności opodatkowane oraz zwolnione. Bierze także udział w przygotowaniu konferencji – jako ich organizator lub współorganizator – bezpłatnie udostępniając sale na potrzeby konferencji. W ocenie muzeum całość podejmowanych działań pozostaje w sferze opodatkowania VAT. Poszczególne obszary, w których działa, są ze sobą powiązane i bezpośrednio, bądź pośrednio, służą działalności odpłatnej. Wszystkie bowiem zmierzają do zwiększenia wśród odbiorców zainteresowania muzeum, którzy ostatecznie skorzystają z odpłatnej oferty.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama