Aktualizacja: 07.10.2015 07:59 Publikacja: 07.10.2015 07:59
Foto: www.sxc.hu
We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął spór o rozliczanie wydatków na tzw. opłaty motywacyjne w CIT. Z wniosku o interpretację wynikało, że na mocy umowy spółka będzie wypłacać opłaty motywacyjne. Prawo do nich kontrahenci nabędą za gotowość do przystąpienia do umowy. Spółka zapytała, w jaki sposób może rozliczyć pieniądze na opłatę motywacyjną w kosztach. Uważała, że jest to pośredni koszt uzyskania przychodów, potrącalny jednorazowo w dacie jego poniesienia.
Do zawieszenia biegu terminu przedawnienia nie wystarczy wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo lub wykroczenie skarbowe. Musi być związek między podejrzeniem ich popełnienia i niewykonaniem zobowiązań.
Fiskus twierdzi, że odszkodowanie wypłacone sąsiedniej firmie za spalony budynek nie jest podatkowym kosztem. Nie ma bowiem związku z przychodem z działalności.
To, że pracownicy zaspokajają w kantynie swoje własne potrzeby, nabywając usługi gastronomiczne, nie wyklucza związku zakupionej przez pracodawcę usługi z jego sprzedażą opodatkowaną. Z góry nie przekreśla zatem prawa do odliczenia VAT.
Czy udzielanie prostych wyjaśnień dotyczących podatków powinno być zastrzeżone dla doradców podatkowych? Biura rachunkowe chcą zmiany przepisów.
Jeśli przedsiębiorca wykupuje po leasingu samochód do majątku prywatnego i używa go na osobiste potrzeby, to nie zapłaci VAT przy jego sprzedaży. Fiskus potwierdza to w interpretacjach.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Podejmowanie ryzyka to codzienność zarządu spółki. Jak działać w granicach prawa i uniknąć odpowiedzialności za nietrafione decyzje? Odpowiedzią jest zasada business judgement rule.
Po październikowej dużej niespodziance w listopadzie produkcja przemysłowa w Polsce rozczarowała. Perspektywy pozostają jednak umiarkowanie dobre. Lekko pozytywnie zaskoczyły listopadowe dane z rynku pracy.
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu obowiązuje już kilka lat, ale wypełnienie nakazów w niej zawartych nadal sprawia problemy. Co zrobić, gdy spółka nie może wyłonić ze swojej struktury „prawdziwych” beneficjentów rzeczywistych?
Fiskus twierdzi, że odszkodowanie wypłacone sąsiedniej firmie za spalony budynek nie jest podatkowym kosztem. Nie ma bowiem związku z przychodem z działalności.
Restrukturyzacja firm jest często niezbędnym elementem prowadzenia działalności gospodarczej, a jednym z narzędzi dostępnych w ramach tej strategii jest podział spółki.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów straty spowodowane włamaniem do siedziby firmy. Pod warunkiem, że należycie ją zabezpieczył i że nie ma już szans na wykrycie sprawców.
Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw urosło w listopadzie lekko mocniej od oczekiwań. Ponownie spadło przeciętne zatrudnienie, ale ekonomiści spodziewali się, że będzie gorzej.
Koszt nabycia nieruchomości jest wartością stałą, niezmienną i wynika z wydatków, które zostały rzeczywiście poniesione na jej zakup. Dla celów opodatkowanej sprzedaży nie można uznać, że waloryzacji podlegają kwoty uprzednio zwaloryzowane.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas