[b]Nie[/b]. Podania, do których zalicza się żądania, wyjaśnienia, odwołania oraz zażalenia, mogą być wnoszone na piśmie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokółu. Pozwala na to art. 168 § 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=BF5B773B9654E127A1EE3F6A55081DCA?id=176376]ordynacji podatkowej[/link]. 

Podanie powinno zawierać co najmniej treść żądania, wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adresu, a także czynić zadość innym wymogom ustalonym w przepisach szczególnych.

Za każdym razem podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokółu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Natomiast organ podatkowy na żądanie musi potwierdzić wniesienie podania.

[i]Podstawa prawna:

– art. 168 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=582ECDA0581859658EA2BD1E83B507D8?n=1&id=176376&wid=328885]ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.)[/link].[/i]