Reklama

Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Inicjatorem akcji promocyjnej jest podmiot zlecający przeprowadzenie konkursu. Poprzez zawarcie umowy firma marketingowa albo partner handlowy nie wchodzi w jego prawa i obowiązki związane z rozliczeniem podatku od nagród.

Aktualizacja: 24.09.2018 08:19 Publikacja: 24.09.2018 07:00

Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Foto: Adobe Stock

Spora część działań marketingowych kierowanych do konsumentów wiąże się z powstaniem po ich stronie przychodu w PIT. Konsumenci (osoby fizyczne) nie rozliczają samodzielnie podatku – czynią to za nich płatnicy. Pobranie podatku to nie jedyny obowiązek płatnika. Najczęściej musi on poinformować o tym urząd skarbowy.

Czytaj także: PIT: lepiej ogłosić konkurs w prasie niż na Facebooku

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Reklama
Reklama
Reklama