Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Inicjatorem akcji promocyjnej jest podmiot zlecający przeprowadzenie konkursu. Poprzez zawarcie umowy firma marketingowa albo partner handlowy nie wchodzi w jego prawa i obowiązki związane z rozliczeniem podatku od nagród.

Aktualizacja: 24.09.2018 08:19 Publikacja: 24.09.2018 07:00

Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Foto: Adobe Stock

Spora część działań marketingowych kierowanych do konsumentów wiąże się z powstaniem po ich stronie przychodu w PIT. Konsumenci (osoby fizyczne) nie rozliczają samodzielnie podatku – czynią to za nich płatnicy. Pobranie podatku to nie jedyny obowiązek płatnika. Najczęściej musi on poinformować o tym urząd skarbowy.

Czytaj także: PIT: lepiej ogłosić konkurs w prasie niż na Facebooku

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Trwałe połączenie z gruntem: dlaczego fiskus zdecydował się na zmianę definicji?
Podatki
PIT-11 za 2024 r. Zbliżają się ważne terminy dla pracodawców
Podatki
Podatek od strat do zapłaty. Może być zerowy, ale wyliczenie jest żmudne
Podatki
Sąd: fiskus nie może ścigać spadkobiercy prezesa obciążonego podatkiem spółki
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Podatki
Bez wódki i piwa nie będzie imprezy? Fiskus ma swoje zdanie
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego