Reklama
Rozwiń

Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Inicjatorem akcji promocyjnej jest podmiot zlecający przeprowadzenie konkursu. Poprzez zawarcie umowy firma marketingowa albo partner handlowy nie wchodzi w jego prawa i obowiązki związane z rozliczeniem podatku od nagród.

Aktualizacja: 24.09.2018 08:19 Publikacja: 24.09.2018 07:00

Agencja marketingowa nie przejmie funkcji płatnika PIT przy konkursie

Foto: Adobe Stock

Spora część działań marketingowych kierowanych do konsumentów wiąże się z powstaniem po ich stronie przychodu w PIT. Konsumenci (osoby fizyczne) nie rozliczają samodzielnie podatku – czynią to za nich płatnicy. Pobranie podatku to nie jedyny obowiązek płatnika. Najczęściej musi on poinformować o tym urząd skarbowy.

Czytaj także: PIT: lepiej ogłosić konkurs w prasie niż na Facebooku

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem