Reklama

VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Aby usługa podlegała VAT, pomiędzy nią a wynagrodzeniem otrzymanym z tytułu jej świadczenia musi istnieć bezpośredni, czytelny i dostrzegalny związek.

Publikacja: 25.04.2018 06:40

VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Foto: 123RF

Kanwą sporu w sprawie była interpretacja przepisów o VAT. We wniosku spółka wskazała, że zajmuje się sprzedażą paliw. Na swoich stacjach postanowiła wprowadzić sprzedaż promocyjną paliw i zorganizowała konkurs „200 litrów obiad gratis". Po zatankowaniu minimum 200 litrów paliwa klientowi (kierowcy samochodu) przysługuje bon upoważniający do skorzystania z darmowego posiłku od kontrahenta spółki, który wydzierżawia od niej powierzchnię, przygotowuje oraz wydaje obiady w tej samej nieruchomości. Firma podkreśliła, że na stacjach paliw prowadzona jest ewidencja wydawanych bonów. Zgodnie z treścią regulaminu premiowania, kierowca samochodu ciężarowego po zatankowaniu paliwa w ilości 200 litrów otrzymuje bon na obiad na kwotę 10 zł netto, a po zatankowaniu paliwa w ilości powyżej 400 litrów otrzymuje bon na obiad na 12 zł netto. Kierowca informowany jest o promocji poprzez banery reklamowe zlokalizowane przy stacjach paliw.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama