VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Aby usługa podlegała VAT, pomiędzy nią a wynagrodzeniem otrzymanym z tytułu jej świadczenia musi istnieć bezpośredni, czytelny i dostrzegalny związek.

Publikacja: 25.04.2018 06:40

VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Foto: 123RF

Kanwą sporu w sprawie była interpretacja przepisów o VAT. We wniosku spółka wskazała, że zajmuje się sprzedażą paliw. Na swoich stacjach postanowiła wprowadzić sprzedaż promocyjną paliw i zorganizowała konkurs „200 litrów obiad gratis". Po zatankowaniu minimum 200 litrów paliwa klientowi (kierowcy samochodu) przysługuje bon upoważniający do skorzystania z darmowego posiłku od kontrahenta spółki, który wydzierżawia od niej powierzchnię, przygotowuje oraz wydaje obiady w tej samej nieruchomości. Firma podkreśliła, że na stacjach paliw prowadzona jest ewidencja wydawanych bonów. Zgodnie z treścią regulaminu premiowania, kierowca samochodu ciężarowego po zatankowaniu paliwa w ilości 200 litrów otrzymuje bon na obiad na kwotę 10 zł netto, a po zatankowaniu paliwa w ilości powyżej 400 litrów otrzymuje bon na obiad na 12 zł netto. Kierowca informowany jest o promocji poprzez banery reklamowe zlokalizowane przy stacjach paliw.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku