VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Aby usługa podlegała VAT, pomiędzy nią a wynagrodzeniem otrzymanym z tytułu jej świadczenia musi istnieć bezpośredni, czytelny i dostrzegalny związek.

Publikacja: 25.04.2018 06:40

VAT: wydając bon na obiad, spółka nie kupuje usługi gastronomicznej

Foto: 123RF

Kanwą sporu w sprawie była interpretacja przepisów o VAT. We wniosku spółka wskazała, że zajmuje się sprzedażą paliw. Na swoich stacjach postanowiła wprowadzić sprzedaż promocyjną paliw i zorganizowała konkurs „200 litrów obiad gratis". Po zatankowaniu minimum 200 litrów paliwa klientowi (kierowcy samochodu) przysługuje bon upoważniający do skorzystania z darmowego posiłku od kontrahenta spółki, który wydzierżawia od niej powierzchnię, przygotowuje oraz wydaje obiady w tej samej nieruchomości. Firma podkreśliła, że na stacjach paliw prowadzona jest ewidencja wydawanych bonów. Zgodnie z treścią regulaminu premiowania, kierowca samochodu ciężarowego po zatankowaniu paliwa w ilości 200 litrów otrzymuje bon na obiad na kwotę 10 zł netto, a po zatankowaniu paliwa w ilości powyżej 400 litrów otrzymuje bon na obiad na 12 zł netto. Kierowca informowany jest o promocji poprzez banery reklamowe zlokalizowane przy stacjach paliw.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama